PILNE Informujemy, iż z dniem 31.12.2017 r. upływa termin obowiązywania programów dostosowawczych dla podmiotów, których pomieszczenia nie spełniały warunków ogólnoprzestrzennych i sanitarnych informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach ......... PILNE Termin 31.12.2017 r. jest więc terminem ostatecznym na dostosowanie się do tych wymogów informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach ........ PILNE Informujemy, iż z dniem 31.12.2017 r. upływa termin obowiązywania programów dostosowawczych dla podmiotów, których pomieszczenia nie spełniały warunków ogólnoprzestrzennych i sanitarnych informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach .........PILNE Termin 31.12.2017 r. jest więc terminem ostatecznym na dostosowanie się do tych wymogów informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach
Wakacyjna aktywność fizyczna / Urazy na wakacjach / Wakacje bez bólu /
Biuro Federacji PZ, 2017-07-24 15:12:54

Czy aktywność fizyczna może szkodzić? Lekarze rodzinni z Porozumienia Zielonogórskiego podkreślają, że trzeba mierzyć siły na zamiary, bo kondycji nie da się zbudować z dnia na dzień, a forsując nieprzygotowany organizm można nabawić się niebezpiecznych urazów np. uszkodzenia torebki stawowej, skręcenia stawu skokowego czy naderwania więzadeł.
Polacy coraz częściej wybierają aktywne formy wakacyjnego wypoczynku. Ale podczas urlopu często chcemy nadrobić zaległości spowodowane siedzącym trybem życia. Dlatego lekarze rodzinni odnotowują w tym czasie wzrost liczby pacjentów, którzy zgłaszają się z urazami mięśni i stawów. Co zrobić, aby tego uniknąć?
Dr Joanna Zabielska - Cieciuch, ekspert z Porozumienia Zielonogórskiego podkreśla, że każda aktywność fizyczna jest dobra i ważna dla naszego organizmu. Ale osoby, które spędzają większość czasu przy biurku, podczas intensywnego urlopu mogą zrobić sobie krzywdę. Krzywdę można zrobić także dzieciom, bo planując np. długie wycieczki, dorośli często zapominają, o słabszej wydolności organizmu swoich pociech.
- Wysiłek powinien być dostosowany do naszej formy. Do aktywnego urlopu trzeba się wcześniej przygotować, bo budowanie kondycji to złożony i długotrwały proces. Nie można np. przejść od razu 20 km - mówi dr Dr Joanna Zabielska - Cieciuch. - Należy także pamiętać o proporcjonalnym nawadnianiu organizmu. Jeśli nabawimy się np. bolesnych zakwasów, wówczas warto skorzystać z sauny czy masażu.
Jaki sport wybrać na wakacje? Eksperci z Porozumienia Zielonogórskiego podkreślają, że bez względu na wiek, korzystny wpływ na cały organizm ma pływanie, które doskonale rozwija mięśnie i kształtuje całą sylwetkę. Doradzają także aktywność na świeżym powietrzu.
Dr Joanna Zabielska - Cieciuch przestrzega jednak, że pływanie w niedozwolonych miejscach może mieć tragiczne skutki. Brawura i alkohol są ich najczęstszymi przyczynami. - Ponadto przestrzegamy przed kąpaniem się w sadzawkach czy stawach, gdzie gdy jest ciepło, mnożą się bakterie - dodaje.





ZWIĄZKI      LINKI      PARTNERZY      REKLAMA      KONTAKT